יום ראשון, 19 במרץ 2017

תחרות גולים נגד עיוור??!

תחרות גולים נגד עיוור? ומה לגבי כדורסל עם קטוע רגל? ושיעור בשפה עם בחורה חרשת? או סימון מוקשים בלי לראות? כל הדברים האלו ועוד הרכיבו את הפעילות המקיפה, המעניינת והמרגשת שעברו היום, יום ראשון, תלמידי החטיבה העליונה במסגרת פעילות של "כולנו יכולים!".
"כולנו יכולים! -ידע זה כוח" הוא פרוייקט של משכ"ן היזמות אשר הוקם על ידי כפיר ניימרק, בעצמו פגוע מתאונת דרכים, ששם לעצמו למטרה לקדם את ההיכרות ושיתוף הפעולה בין חלקי האוכלוסייה השונים. בעלי מוגבלויות וללא. באמצעות התנסויות אישית בחוויית המוגבלות, דרך שיחה אמיתית ופתוחה למדו היום תלמידי התיכון שיעור חשוב.
המדריכים של הפעילות הם ספורטאים פרא-אולימפיים שזה אומר: ספורטאים אולימפיים בעלי מוגבלויות, שהמשותף לכולם הוא הנחישות לא לתת לשום קושי ואתגר להפריע להם להצטיין.

הספורטאים, מלווים באנשי שטח בעלי מוגבלויות, באו לאתגר את תלמיד החטיבה העליונה עם ספורט ברמה אולימפית וגם עם אנשים אמיתיים, עם מוגבלויות אמתיות, אנשים שאומרים: תראו אותנו, תכירו אותנו, דעו מי אנחנו.

מספרים אלעד, רועי וענבל מכיתה יא': "מאוד נהנינו, היה ממש כיף ומעניין, במיוחד בהרצאה של תומר, שנפגע בפיגוע באינתיפאדה השניה".

ממשחק כדורסל למירוץ מכשולים על כיסאות גלגלים, דרך שיעור בשפת הסימנים ועד הרצאות של מאותגרי תנועה - היום הזה עשה רבות להעלאת המודעות לחשיבותו של כוח הרצון וכוח המוח בהתגברות על מגבלות הגוף, ועידוד בני הנוער להכיר ולהכיל את מי שנראה שונה מהם אבל בעצם אוהב ספורט, וים, ומשחקים, ולצחוק בדיוק כמוהם. שלא לדבר על השיעור החד בצניעות ויכולת: אל תניחו שהבחור בכיסא הגלגלים לא יקרע אתכם בשלשות!
מי היה שם ללוות את בני הנוער? תומר ששון -שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כיסאות גלגלים, אריה גרובר - שחקן כדורסל כיסאות גלגלים, שני עדיאל -שחקן נבחרת ישראל ברוגבי כיסאות גלגלים, יואב צרפתי - שחקן כדורסל כיסאות גלגלים, ניסן - שחקן נבחרת ישראל כדור שער עיוורים, אור בן דוד -  שחקן נבחרת ישראל כדור שער עיוורים, חן - חרשת, פעילה חברתית מקדמת מודעות לתחום, פלא -שחקן כדורסל כיסאות גלגלים וכפיר ניימרק - שחקן נבחרת ישראל כדורסל כסאות גלגלים.

ממורות ומורים ועד אחרון התלמידים: כולם נהנו ולמדו והתרגשו, זה באמת יום שלא נשכח.
הנה קישור לגלריה המלאה : לחצו כאן!












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה